Despre mine

June 29, 2015

20151205_143931_HDRHello, hello!

Gândindu-mă cum să încep această introducere, mi-a venit în minte replica standard din filme, de la întâlnirile dependenților 🙂 Pentru că, exact la fel aș putea să mă prezint și eu: “Bună! Sunt Monica Drosu și sunt dependentă de HR.”

Lucrez în domeniul resurselor umane de 12 ani, iar în timpul liber, cumva, tot asta ajung să fac. Citesc articole/cărți de specialitate din presa națională și internațională, scriu articole pe blog, gestionez pagina și grupul de facebook “Cariera mea” și îi consiliez pe cei care îmi solicită ajutorul. E o activitate solicitantă, dar care îmi oferă și satisfacții foarte mari.

E inegalabil sentimentul pe care îl am atunci când pot să ajut pe cineva. Când știu că, prin ceea ce fac, am un impact real în viața cuiva. Pentru mine, cea mai importantă realizare e să știu că las ceva în urmă. Așa îmi definesc eu succesul. Și totul a început cu piesa asta. O las aici, poate mai inspiră pe cineva 🙂

Ce este, de fapt, “Sunt angajat” și care e menirea lui? Este proiectul meu de suflet prin care îmi propun să vă ajut:

  • să cunoașteți piața muncii, și să deosebiți miturile promovate de presă de realități concrete;
  • să vă definiți brand-ul personal – ce vă diferențiază de alți candidați și ce aveți de oferit angajatorilor;
  • să stăpâniți “armele” pe care le aveți, pentru a vă construi brand-ul: LinkedIn, CV, scrisoare de intenție, etc.;
  • să fiți pregătiți pentru susținerea unui interviu, atât cu angajatori din țară, cât și din străinătate;
  • să interpretați un anunț de angajare, astfel încât să nu investiți timp într-o oportunitate ce nu vi se potrivește;
  • să identificați semnalele de alarmă, din timpul unui proces de recrutare, ce prevestesc un mediu de lucru toxic;
  • să conștientizați atuurile de care dispuneți pentru a negocia o ofertă de job sau pentru a obține o promovare;
  • să gestionați relații de muncă tensionate și să vă definiți limitele;
  • să identificați motivele și momentul potrivit pentru a părăsi un loc de muncă în beneficiul vostru;
  • să (re)dobândiți controlul asupra propriei cariere în momentele de impas profesional.

Experiența mea profesională:

Din martie 2016 lucrez ca expert legislația muncii în administrația publică. Sectorul public rămăsese singurul domeniu în care nu am activat și m-a atras noutatea și diversitatea legislației specifice.

August 2015 – Martie 2016 am fost freelancer. Am încercat câteva proiecte pe cont propriu prin intermediul platformelor Upwork și Guru și am avut cele mai mari satisfacții profesionale de la clienții internaționali cu care am lucrat.

Tot în această perioadă am dezvoltat proiectul “Sunt angajat” (anterior “Angajat  în Galați”) și am organizat pentru prima oară în Galați un seminar despre drepturile angajaților. 

August 2013 – August 2015 am fost manager resurse umane pentru o agenție de crewing. Am avut ocazia să lucrez cu legislația proprie agentului de muncă temporară, dar și să gestionez relația cu diverși clienți ai companiei din Belgia, Franța, Germania. Totodată, am elaborat planuri și strategii de resurse umane, regulamente interne și contracte colective de muncă. În plus, am propus și aplicat cu succes un plan de motivare și retenție a personalului, concomitent cu atragerea de noi angajați. 

Tot în această perioadă am inițiat primul curs de Expert Legislația Muncii din Galați, cu sprijinul d-nei lector Carmen Rășcanu – Inspector ITM Galați.

Iulie 2012 – August 2013 am fost specialist resurse umane la o firmă ce oferea servicii de consultanță în afaceri și management pentru 7 companii – parteneri strategici pentru companii olandeze din șantierul naval. Rolul meu era de a consilia managerii celor 7 firme (cu domenii de activitate diferite) cu privire la legislația muncii în vigoare și de a oferi soluții pentru problemele întâlnite. Totodată, m-am ocupat de procedurile de delegare și detașare a personalului angajat pentru diverse proiecte în Olanda.

August 2006 – Iulie 2012 – primul meu job, de care m-am despărțit cel mai greu. Am fost asistent manager și ulterior inspector resurse umane pentru cea mai mare firmă la nivel național ce activa în domeniul serviciilor de securitate. Aici am venit pentru prima oară în contact cu activitatea specifică departamentului de resurse umane și am înțeles că mi se potrivește și că e ceea ce îmi doresc să fac pe viitor.

Cursuri de specializare/perfecționare absolvite:

  • 2018 – Consilier Orientare Privind Cariera – lector Ioana Chivu – Avangarde Business Academy – București;
  • 2015 – Specialist Sănătate și Securitate în Muncă – lector Marcel Șerban – Școala Română de Afaceri Galați;
  • 2014 – Expert Legislația Muncii – lector Carmen Rășcanu – Inspector ITM Galați;
  • 2012 – Manager Resurse Umane – lector Carmen Rășcanu – Inspector ITM Galați;
  • 2010 – Inspector Resurse Umane – lector Carmen Rășcanu – Inspector ITM Galați.

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Shares